Sunday 10 November 2013

kat mana ?

Tak pernah plak aku nak cerite pasal current status aku kan . haha . *update pon jarang  T.T

Biarlah mulakan dengan tempat aku study sekarang.


here where I belong : UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA


Yes. actually aku kat sini dah semester 2. see. punya lama tak update. aku ambil kursus ASASI SAINS PERTANIAN (ASPer) kat sini. tapi yang 'bestnyeww' kat sini.setahun tapi ade 3 semester. so? what do you expect ?
padat sia jadual aku. mostly hari2 akan ade klas pukul 8 pagi sampai 4 @ 5 petang . 

so, everyday i was like this litle kitty :(


tapi bagi pendapat peribadi aku upm ni dah banyak kelebihan yang die bagi kat student ASPer nak dibandingkan uni lain and matrikulasi.
sebagai sontoh  contoh :
  • die dah sedia tempat untuk degree - so takpayah pening2 nak isi upu. cume korang kene maintain pointer jelah utk course yang korang nak kan
  • nak maintain pointer lak aku rase oke je sbb kalau ade test kan. mostly lecturer akan bantu korang dengan bagi tips2 soalan exam. seriously korang study soalan2 yg diorang kasi tu.terutamanya soalan turorial
  • before masuk korang kena tahu. stiap mggu akan ade amali ladang. and this is superb. syok wey.main tanah.baja pokok.buat batas padi.g kandang lembu kambing.- tapi ia akan jadi syok if korang minat lah.certain yang tak minat memang akan rase sume beban. dengan panasnye.kotornye. aku ? aku suke wey get dirty ni.haha
  • kolej dengan kampus memang jauh. so bas disediakan. tapi mane korang nak tengok budak2 bawak basikal nak g kelas . RARE. haha .tapi aku taktau a tempat lain.kat sini mmg diamalkan.
  • biasswa mmg korang akan dapat. tapi yg bestnye korang 3 sem so, 3 kali dalam setahun. haha.syok lah weh.*walaupun lambat sikit lah dapatnye. 
  • student tak ramai- yes student asasi just around 500-700 je . so, mmg korang akan rapat and kenal antara 1 sama lain
  • sistem yang dipakai kt sini ialah 'kuliah1 - kuliah16' - ade 16 kuliah sumente.and dalam 1 kelas ade dalam 30++ student. so, setiap kali lecture and tutorial korang akan bersama.tak macam certain u diorang lecture lain and turorial lain.
  • ha satu lagi. upm sangat dekat dengan  The Mines, Midvalley. haha . so girls . SHOPPING . agagaga
ha tu jelah kot . kalau ad lagi nanti aku tambah yer. nak makan dulu . haha . lapor .

(^^)



No comments:

Post a Comment