Thursday 14 November 2013

the moment

#throwback #campokkebelakang

ale ~ ale ~ ale ~ ale ~ tok gajahku ~~

terngiang2 lagi kat telinga ni sorakan, nyanyian, chant2 yang dibuat masa Final Piala Malaysia antara Pahang vs Kelantan 3 November 2013 haritu .

aku rase bertuah sebab dapat same2 menyokong Pahang kat Stadium Shah Alam dengan penyokong Pahang sume. sebab niat aku nak g stadium tengok final tercetus sejak separuh akhir pertama lagi. aku cakap kat akak 'weh, kalau Pahang dapat masuk final kite g stadium nak?' . akak aku senyum jer. lepas je separuh akhir kedua habis and Pahang menang, pergh rasa macam syok gile! hahahaha.

sejak pada tu sesok gile rase nak dapatkan tiket. puas tanya sane sini, bertungkus lumus katenye nak dapatkan tiket final tu. haha . yelah wey . ini lah yang dinantikan oleh pasukan Pahang since 1992 lagi . last Pahang menang tahun tu lawan dgn Kedah. Kelantan  plak dah bape kali menang so, biarlah Pahang plak kan. haha . flashlight dari handphone lagi, teratur lah nampak. puji sangat diorang punye organizer.


 tapi sumpah aku cakap memang aku salute penyokong Pahang dgn Kelantan sebab dari awal sampai habis game, takde pon gaduh2 yang teruk lah kan. maksud aku tak seteruk team2 sebelum ni. *taknak mention. siap boleh dduk same2 kat stadium. sebab penyokong kelantan terlampau ramai sampai lebih had yg sepatutnye untuk seat kat stadium.

and bile dah habis game pon, sume wat rilek jer tukar2 jersi, tukar bendera , mafla . macam best lah kan. ade tu pakai jersi pahang tapi cakap kelantan. aku pulak siap tukar bendera dgn abe2 dalam kete waktu nak keluar tu. haha . pakat hulur ikut tingkap je.

tapi serious meremang bulu roma dengar set2 Elephant Army nyanyi, lompat2. sangat unite disebabkan bola. macam2 jenis kain rentang diorang bawak. lepastu siap pas2 kertas a4 putih tu pastu ramai2 agkat. view dalam tv sangat cantik.






semoga pahang teruskan perjuangan untuk piala2 akan datang . hogoh pahang hogoh !



No comments:

Post a Comment