Sunday 1 December 2013

yang mana ?

yang mana satu, idaman kalbu.

fening, fening kepale gua mikirin ini semua .
dah dapat pening . tak dapat pon pening.haish. hidup2. tak pernah puas.

and everyone was like ' ko pahal mas, membebel sorang'

actually, haritu *tak ingat tarikh* aku g interview SPA (suruhanjaya perkhidmatan awam) untuk jawatan, juruteknologi makmal perubatan, penolong pegawai perubatan dan jurulatih x-ray.
first choice aku juruteknologi makmal perubatan. and guess what . aku dapat , lepas iv haritu .
kalau ikut esok 2 hb 2013 keluar.tah cek2 tadi dah ade .



happy memang happy bro. sbb mmg aku nak pon kan . tapi sekarang menjadi persoalan plak dah. oke ke tak. berbaloi ke tidak ?

pros : )

  • study 3 tahun then kerja
  • 6 sem . 2 sem last praktikal
  • elaun tiap bulan . dulu around rm 600 ++ skang maybe rm 800 *maybe
  • boleh sambung degree after 4-5 years kerja dgn kkm
  • fully kerajaan tangggung . takpayah pinjam PTPTN . cube pk kalau ko tak dapat biasiswa degree nt ko kene pinjam pt. nak bayar nnti berape puluh tahun plak weh
  • dijamin kerja under kkm
  • ko akan focus on subject yang relate dgn kerja ko. i mean. sekarang asasi fizik, kimia, bio, math sume kene ambik.
contras : (

  • diploma. ya . i know . taraf diploma je . em . salah ke ? tak kan ? bukan tak boleh amik degree
  • strating gaji around rm 1600 ++ . kalau tambah elaun maybe rm 2000 * sikit sangat ke ?
  • semua orang boleh masuk spa ni. even spm kau teruk . 
  • dipandang rendah sesetengah pihak yang expect bile ko dapat straight A's ko kene amik MEDIC
  • )#*##$&#@*$
seems like banyak pros dari contras . hm . mas , so ape lagi . maybe you should take it . sebab aku selalu sangat dengar orang cakap 'weh, amik a spa . rugi doh tolak'. 
tapi aku ade gak bace 'nyesal amik mlt ni, gaji ciput, jadi kuli doktor'
haish . but i know. Allah knows well for me . ^^








sebahagian gambar di sewaktu asper yang mungkin akan jadi kenangan . :(
*ok nangis T.T

No comments:

Post a Comment